Your message has been sent, you will be contacted soon

Call Me Now!

Close
Home » Actualitate » Salvați Podul Grădiștea

Salvați Podul Grădiștea

Extras din publicatia “Giurgiu Subteran” : Iniţiative şi dialog civic

Ca răspuns, în semn de nemulţumire şi indignare faţă de lipsa de intervenţie a autorităţilor, iar mai ales datorită propriilor necazuri derivate din blocarea unor rute de maximă importanţă pentru mobilitate, importante mai ales pentru navetişti (elevi, lucrători urbani, agricultori) şi pentru comerţul/traficul naţional (şi internaţional), au apărut diverse petiţii şi campanii de informare care încearcă să tragă la răspundere lipsa de interes pentru remedierea acestei situaţii de interes naţional şi european ce își propun să provoace reacţii şi soluţii practice.

Merită să amintim de trei dintre ele : nașterea grupului de facebook “Autostop Online Giurgiu ­ București”, o petiţie cetăţenească înaintată la data de 07.10.2014 către Ministrul Transporturilor, către Prefectul judeţului Neamţ, CFR Călători şi CFR Infrastructură de către membrii forumul “pasionaţilor de trenuri din RO” și campania publică “Salvaţi Calea Ferată Giurgiu ­ București”, la care mă voi opri pentru sfârșitul acestui articol. Legat de starea podului Grădiştea, de izolarea şi „dislocarea” unor localităţi din judeţul Giurgiu, subliniând importanţa istorică, socială şi economică a acestui nod feroviar, joi 31 octombrie 2013, în momentul în care s­au “împlinit 144 de ani de la inaugurarea primei linii ferate din Ţarile Române” a avut loc un protest spontan în gara Giurgiu, eveniment care a marcat lansarea campaniei online “Salvaţi calea ferată Giurgiu”. Pe internet campania a luat avânt iar până în prezent a acumulat 2652 de likeuri, dintre care 61, tot facebookul îmi subliniază, sunt prieteni (oficial prin facebook) cu mine.

Timp de aproximativ un an pagina a fost destul de activă, însă ultimul mesaj a fost urcat pe 12 iunie 2014.

“Am fost prezent la sosirea trenului regal în gara Giurgiu. Mesajul nostru a ajuns unde trebuie!”, iar în continuare este ataşată o fotografie. În mod surprinzător, chiar dacă mesajul „revendicativ” este postat exclusiv pe pagina campaniei, fotografia în fapt este re­distribuită după ce iniţial a fost incărcată de contul de facebook al “Primăriei Municipiului Giurgiu ”.

Iniţiativa se înscrie în continuarea fenomenului social de indignare informală publică privind situaţia infrastructurală a Europei de Est, o încercare de coagulare a unor eventuale strategii de acţiune, o mişcare care în cele din urmă nu a reuşit mai mult de a strânge likeuri şi de a continua răspândirea informaţiilor despre această chestiune. Dacă podul de la Grădiştea ar fi reparat şi trenul ar deveni iarăşi funcţional, “9,50 lei ar costa un bilet pe ruta Giurgiu – Bucureşti (faţă de 16 lei la microbuz) iar o călătorie ar dura 1 oră şi 30 de minute cu un tren regio (fostul personal). Lista de avantaje ar continua cu: 17,1 lei o călătorie dus­întors, 4,75 lei un bilet pentru elevi/studenţi/pensionari (nu există reduceri pentru aceste categorii sociale la microbuze) şi 199,50 lei un abonament lunar”, tot campania ne informează.

Va urma…

Autor: Grig

Tags: